Forøge den gennemsnitlige købsordre

Forøge den gennemsnitlige købsordre

Kære Ejerleder,

Du kender mig - sandsynligvis – slet ikke. Og kan sikkert  med god ret tænke:

”Hvorfor i alverden skal jeg læse videre. Lytte lidt til Mogens. Hvordan kan jeg vide, om han er kvalificeret til at kickstarte min virksomhed med marketing- og vækststrategier til, at jeg kan opnå varige og konstante forbedringer af min omsætning og bundlinje?”

Det ultrakorte svar er:

”Jeg har faktisk ikke lavet andet end at vækste virksomheder siden 1972”. Faktisk 9 virksomheder i 9 forskellige lande. 

Det er efterhånden blevet til over 120.000 timer med vækst"

Fiaskoer. Dem har der også været lidt mere end et par stykker af.

F.eks. da jeg gav los og brugte 500.000 kroner på et 64 siders magasin i flotte farver. 

Som kun var aktuelt i 3 måneder. 

Men alle fiaskoer har har været særdeles lærerige.

Det har alle mine succeshistorier også:

  • Gazellevirksomhed.
  • Årets Eksportvirksomhed.
  • Opbygge et vækstteam på 30 kundeentusiastiske medarbejdere.
  • Fordoble min omsætning hvert 4. – 5. år konstant gennem næsten 40 år.

Kære Ejerleder,

Du kender mig - sandsynligvis – slet ikke. Og kan sikkert  med god ret tænke:

”Hvorfor i alverden skal jeg læse videre. Lytte lidt til Mogens. Hvordan kan jeg vide, om han er kvalificeret til at kickstarte min virksomhed med marketing- og vækststrategier til, at jeg kan opnå varige og konstante forbedringer af min omsætning og bundlinje?”

Det ultrakorte svar er:

”Jeg har faktisk ikke lavet andet end at vækste virksomheder siden 1972”. Faktisk 9 virksomheder i 9 forskellige lande. 

Det er efterhånden blevet til over 120.000 timer med vækst"

Fiaskoer. Dem har der også været lidt mere end et par stykker af.

F.eks. da jeg gav los og brugte 500.000 kroner på et 64 siders magasin i flotte farver. 

Som kun var aktuelt i 3 måneder. 

Men alle fiaskoer har har været særdeles lærerige.

Det har alle mine succeshistorier også:

  • Gazellevirksomhed.
  • Årets Eksportvirksomhed.
  • Opbygge et vækstteam på 30 kundeentusiastiske medarbejdere.
  • Fordoble min omsætning hvert 4. – 5. år konstant gennem næsten 40 år.

Overvejer du MENTORFORLØBET "KICKSTART"

Overvejer du MENTORFORLØBET "KICKSTART"

Så fang mig på mb@succesportalen.dk eller giv mig et kald på nr. 51979695. 

Hvis du sidder med et spørgsmål eller to, som du brænder for at få besvaret, så skal du være meget velkommen til at ringe. 

Så tager vi en snak, hvor jeg b.la. svarer på følgende spørgsmål: 

Så fang mig på mb@succesportalen.dk eller giv mig et kald på nr. 51979695. 

Hvis du sidder med et spørgsmål eller to, som du brænder for at få besvaret, så skal du være meget velkommen til at ringe. 

Så tager vi en snak, hvor jeg b.la. svarer på følgende spørgsmål: 

 Er DEN FEM STJERNEDE PROFITFORMEL noget for mig - lige nu?

 Hvordan foregår det rent praktisk?

 Hvad er det helt præcist, jeg lærer og i hvilken rækkefølge?

 Passer DEN FEM STJERNEDE PROFITFORMEL på min branche?

 Hvor meget tid kræver det at omsætte DEN FEM STJERNEDE                     PROFITFORMEL?

 Passer formlen bedst på iværksættere, der ikke rigtigt har gang i             virksomheden endnu? - Hertil vil jeg skynde mig at svare N-E-J.               Formlen passer bedst til dig, der sidder i sadlen og er ud over                 stepperne i fuld galop.

 Er DEN FEM STJERNEDE PROFITFORMEL noget for mig - lige nu?

 Hvordan foregår det rent praktisk?

 Hvad er det helt præcist, jeg lærer og i hvilken rækkefølge?

 Passer DEN FEM STJERNEDE PROFITFORMEL på min branche?

 Hvor meget tid kræver det at omsætte DEN FEM STJERNEDE                     PROFITFORMEL?

 Passer formlen bedst på iværksættere, der ikke rigtigt har gang i             virksomheden endnu? - Hertil vil jeg skynde mig at svare N-E-J.               Formlen passer bedst til dig, der sidder i sadlen og er ud over                 stepperne i fuld galop.

"Er på vej til et kundemøde, der kan vende op og ned på hele min forretning. Jeg glæder mig"

4 timer senere: 

"Hjemme igen efter et godt kundemøde. Nu bliver det spændende at se hvad der sker"

"Er på vej til et kundemøde, der kan vende op og ned på hele min forretning. Jeg glæder mig"

4 timer senere: 

"Hjemme igen efter et godt kundemøde. Nu bliver det spændende at se hvad der sker"

"Jeg har simpelthen så travlt for tiden. Jeg kan slet ikke følge med. Selv lillemor er begyndt at brokke sig over hun aldrig ser sin mand. 

Men sådan er det ,når der er gang i forretningen. Man skal smede, mens jernet er varmt, ik? God dag derude!

"Jeg har simpelthen så travlt for tiden. Jeg kan slet ikke følge med. Selv lillemor er begyndt at brokke sig over hun aldrig ser sin mand. 

Men sådan er det ,når der er gang i forretningen. Man skal smede, mens jernet er varmt, ik? God dag derude!

Del gerne med jeres netværk: 

Vi har brug for flere medarbejdere i kundeservice. Kender du en der er frisk på opgaven, så bed dem om at smide en PB. Jeg vendert tilbage hvis det er relevant. 

Del gerne med jeres netværk: 

Vi har brug for flere medarbejdere i kundeservice. Kender du en der er frisk på opgaven, så bed dem om at smide en PB. Jeg vendert tilbage hvis det er relevant. 

Der er et meget begrænset antal pladser, så fang mig allerede i dag på nr. 51979695 eller på mb@succesportalen.dk

Afstanden mellem drøm og realitet. 

Den hedder handling.

Vi ses!

Der er et meget begrænset antal pladser, så fang mig allerede i dag på nr. 51979695 eller på mb@succesportalen.dk

Afstanden mellem drøm og realitet. 

Den hedder handling.

Vi ses!

Forøge antallet af kunder

Forøge antallet af kunder

Forøge den gennemsnitlige købsfrekvens

Forøge den gennemsnitlige købsfrekvens

Forøge den gennemsnitlige profitgrad

Forøge den gennemsnitlige profitgrad

En af mine personlige værdier er: "Fokus på facts" Og det betyder bl.a. at marketing- og vækststrategier skal omsættes til nøgletal. De nøgletal giver dig et indblik i, hvordan situationen har været, hvordan den er nu og hvordan den vil se ud i fremtiden. Så har du noget konkret, du kan handle og træffe beslutninger ud fra.  Omsætning alene giver ikke nødvendigvis en sund og mangeårig levedygtig virksomhed. Der skal også konstant og varigt meget på bundlinjen. Altså - du skal tjene penge. Og du skal vide hvor mange penge, du tjener.

En af mine personlige værdier er: "Fokus på facts" Og det betyder bl.a. at marketing- og vækststrategier skal omsættes til nøgletal. De nøgletal giver dig et indblik i, hvordan situationen har været, hvordan den er nu og hvordan den vil se ud i fremtiden. Så har du noget konkret, du kan handle og træffe beslutninger ud fra.  Omsætning alene giver ikke nødvendigvis en sund og mangeårig levedygtig virksomhed. Der skal også konstant og varigt meget på bundlinjen. Altså - du skal tjene penge. Og du skal vide hvor mange penge, du tjener.

Her er den første del af DEN FEM STJERNEDE PROFITFORMEL

Her er den første del af DEN FEM STJERNEDE PROFITFORMEL

For mig har det handlet om 3 ting:

For mig har det handlet om 3 ting:

  • Gøre min virksomhed til et middel til, at min familie og jeg har kunnet levet et liv i frihed efter eget design
  • Skabe en virksomhed, som jeg kunne sælge – og få ”lidt mønt” i lommen - eller overdrage til mine børn eller medarbejdere
  • Fortsætte med at leve et godt liv i mit livs efterår
  • Gøre min virksomhed til et middel til, at min familie og jeg har kunnet levet et liv i frihed efter eget design
  • Skabe en virksomhed, som jeg kunne sælge – og få ”lidt mønt” i lommen - eller overdrage til mine børn eller medarbejdere
  • Fortsætte med at leve et godt liv i mit livs efterår

Sagt på en anden måde:

Sagt på en anden måde:

Leve et liv hvor jeg kan gøre, hvad jeg har lyst til at gøre, hvornår jeg har lyst til det og med hvem jeg har lyst til at gøre det.

Og så skal der selvfølgelig også konstant og varigt godt ”med mønt” på bundlinjen.

Det blev så til DEN FEM STJERNEDE PROFITFORMEL.

Leve et liv hvor jeg kan gøre, hvad jeg har lyst til at gøre, hvornår jeg har lyst til det og med hvem jeg har lyst til at gøre det.

Og så skal der selvfølgelig også konstant og varigt godt ”med mønt” på bundlinjen.

Det blev så til DEN FEM STJERNEDE PROFITFORMEL.

Hele DEN FEM STJERNEDE PROFITFORMLEN ser sådan her ud:

Hele DEN FEM STJERNEDE PROFITFORMLEN ser sådan her ud:

Den Fem Stjernede Profitformel består af 4 bevægelige dele, 

som du får input til at eksekvere:

Den Fem Stjernede Profitformel består af 4 bevægelige dele, 

som du får input til at eksekvere:

Tag testen: Fokus på facts 

- hvor godt kører det helt ærligt for dig?

Tag testen: Fokus på facts 

- hvor godt kører det helt ærligt for dig?

At blive iværksætter som 19-årig var ikke en dans på roser. Du kan nok forestille dig, hvor ubevidst inkompetent jeg var. 

Men selvtilliden - den fejlede ikke noget. Men uanset hvor gammel du er, så kræver det en helt særlig psyke at drive sin egen virksomhed. Måned efter måned skal du generere omsætning og bundlinje.  Nok til du kan betale din husleje, dine børns institution, mad på bordet og så skal der jo også holdes ferie en gang i mellem. Og hvad med pensionen. Den skal der også være styr på. 

+ alt det andet.

Sådan at din virksomed er midlet til du og din familie kan leve et liv efter jeres helt eget design. 

Jeg har været ejerleder i over 40 år, så jeg ved godt, hvad der foregår i ens hoved. Jeg ved, at den eneste måde, du kan skabe reel vækst i din virksomhed, er ved at finde ud af hvordan du: 

  • Forøger antallet af kunder
  • Forøger den gennesnitlige købsordre
  • Forøger den gennemsnitlige købsfrekvens 
  • Forøger den gennemsnitlige profitgrad

At blive iværksætter som 19-årig var ikke en dans på roser. Du kan nok forestille dig, hvor ubevidst inkompetent jeg var. 

Men selvtilliden - den fejlede ikke noget. Men uanset hvor gammel du er, så kræver det en helt særlig psyke at drive sin egen virksomhed. Måned efter måned skal du generere omsætning og bundlinje.  Nok til du kan betale din husleje, dine børns institution, mad på bordet og så skal der jo også holdes ferie en gang i mellem. Og hvad med pensionen. Den skal der også være styr på. 

+ alt det andet.

Sådan at din virksomed er midlet til du og din familie kan leve et liv efter jeres helt eget design. 

Jeg har været ejerleder i over 40 år, så jeg ved godt, hvad der foregår i ens hoved. Jeg ved, at den eneste måde, du kan skabe reel vækst i din virksomhed, er ved at finde ud af hvordan du: 

  • Forøger antallet af kunder
  • Forøger den gennesnitlige købsordre
  • Forøger den gennemsnitlige købsfrekvens 
  • Forøger den gennemsnitlige profitgrad

Er det her noget du kan nikke genkendende til:

Er det her noget du kan nikke genkendende til:

  • Jeg gør ikke nok for at aktiverere tidligere kunder.
  • Jeg vil godt have mere styr på det der med, hvad der gør min virksomhed forskellig fra mine konkurrenter.
  • Jeg indrømmer ikke altid overfor andre og mig selv, hvordan det i virkeligheden står til.
  • Jeg bøvler for meget med at forøge livstidsværdien af mine kunder.
  • Jeg orker ikke at annoncere mere. Det giver for lidt.
  • Jeg kunne godt være meget bedre til at følge op. Også efter salget. Men jeg får det ikke gjort.
  • Jeg synes nogen gange, det er direkte ubehageligt at sælge.
  • Jeg - og også mine medarbejdere - spørger ikke efter efter mersalg. Selvom jeg godt ved, jeg har produkterne på hylden.
  • Jeg er ved at løbe tør for ideer til, hvordan jeg får mine eksisterende kunder til at købe mere pr. gang.
  • Jeg er ved at løbe tør for ideer til, hvordan jeg skal gribe det an, når jeg skal have mine kunder til at købe oftere.
  • Jeg vil gerne skubbes lidt ud af min komfortzonen. Få nye udfordringer. 
  • Jeg føler mig ofte frustereret, fordi jeg simpelthen ikke ved, hvor jeg skal finde tiden til vækst.
  • Jeg kan til tider have svært ved at motivere mig selv. 
  • Jeg savner sparring, hvor jeg bliver begejstret og har lyst til at gå hjem og eksekvere med det samme.
  • Jeg vil på ingen måde knokle mere, end jeg allerede gør.
  • Jeg gør ikke nok for at aktiverere tidligere kunder.
  • Jeg vil godt have mere styr på det der med, hvad der gør min virksomhed forskellig fra mine konkurrenter.
  • Jeg indrømmer ikke altid overfor andre og mig selv, hvordan det i virkeligheden står til.
  • Jeg bøvler for meget med at forøge livstidsværdien af mine kunder.
  • Jeg orker ikke at annoncere mere. Det giver for lidt.
  • Jeg kunne godt være meget bedre til at følge op. Også efter salget. Men jeg får det ikke gjort.
  • Jeg synes nogen gange, det er direkte ubehageligt at sælge.
  • Jeg - og også mine medarbejdere - spørger ikke efter efter mersalg. Selvom jeg godt ved, jeg har produkterne på hylden.
  • Jeg er ved at løbe tør for ideer til, hvordan jeg får mine eksisterende kunder til at købe mere pr. gang.
  • Jeg er ved at løbe tør for ideer til, hvordan jeg skal gribe det an, når jeg skal have mine kunder til at købe oftere.
  • Jeg vil gerne skubbes lidt ud af min komfortzonen. Få nye udfordringer. 
  • Jeg føler mig ofte frustereret, fordi jeg simpelthen ikke ved, hvor jeg skal finde tiden til vækst.
  • Jeg kan til tider have svært ved at motivere mig selv. 
  • Jeg savner sparring, hvor jeg bliver begejstret og har lyst til at gå hjem og eksekvere med det samme.
  • Jeg vil på ingen måde knokle mere, end jeg allerede gør.

Kan du svare "Ja" til flere af spørgsmålene? Så skal der handling til nu. Har du råd til at lade være?

Kig på de sætninger, hvor du har svaret "Ja" 

Spørg dig selv: "Hvad kunne jeg gøre ved dette punkt, hvis jeg har 100% fokus på facts og 100% fokus på handling." 

Kan du svare "Ja" til flere af spørgsmålene? Så skal der handling til nu. Har du råd til at lade være?

Kig på de sætninger, hvor du har svaret "Ja" 

Spørg dig selv: "Hvad kunne jeg gøre ved dette punkt, hvis jeg har 100% fokus på facts og 100% fokus på handling." 

Men hold i mente at ...

Men hold i mente at ...

Der er ikke noget unormalt ved at føle sig umotiveret, uengageret, modløs og frustereret. Nogle gange er det ganske få og måske endda små ting, der skal til for at skuden vender. Hvert eneste valg, du træffer, fører dig enten tættere på eller længere væk fra din drøm om at gøre din virksomhed til midlet til at leve et liv efter eget design. Og det tror jeg, du er fuldstændig klar over. Jeg lader den stå et øjeblik ...

Der er ikke noget unormalt ved at føle sig umotiveret, uengageret, modløs og frustereret. Nogle gange er det ganske få og måske endda små ting, der skal til for at skuden vender. Hvert eneste valg, du træffer, fører dig enten tættere på eller længere væk fra din drøm om at gøre din virksomhed til midlet til at leve et liv efter eget design. Og det tror jeg, du er fuldstændig klar over. Jeg lader den stå et øjeblik ...

Du skal kontakte mig, hvis ...

Du skal kontakte mig, hvis ...

  • Du ønsker at blive holdt professionelt i ørerne, hvor der er fokus på facts og du bliver holdt 100% ansvar for hvad der sker  - og ikke sker.
  • Du ønsker at få adgang til en unik sparring og second opinion - der er åben og ærlig. 
  • Du ønsker inspiration til, hvordan du skaffer flere kunder, der købere oftere og mere pr. gang og samtidig booster bundlinjen.
  • Du ønsker at have adgang til at få et direkte svar på dine konkrete problemstillinger, så du kan handle og komme videre.
  • Du ønsker at blive holdt professionelt i ørerne, hvor der er fokus på facts og du bliver holdt 100% ansvar for hvad der sker  - og ikke sker.
  • Du ønsker at få adgang til en unik sparring og second opinion - der er åben og ærlig. 
  • Du ønsker inspiration til, hvordan du skaffer flere kunder, der købere oftere og mere pr. gang og samtidig booster bundlinjen.
  • Du ønsker at have adgang til at få et direkte svar på dine konkrete problemstillinger, så du kan handle og komme videre.

Så du ikke kommer til at høre ordene: "Vi har fundet en anden leverandør. Av. Den gør også ondt, ik?"

Men hør her: Andre ejerlederes succeshistorier er IKKE (nødvendigvis) det samme, som de tjener styrtende med penge. 

Nu skal jeg fortælle hvorfor. 

Så du ikke kommer til at høre ordene: "Vi har fundet en anden leverandør. Av. Den gør også ondt, ik?"

Men hør her: Andre ejerlederes succeshistorier er IKKE (nødvendigvis) det samme, som de tjener styrtende med penge. 

Nu skal jeg fortælle hvorfor. 

Ind og ud af møder, store planer om at ansætte flere medarbejder, masser af udsigt til ordre i ordrebogen. 

Det lyder godt, ik? Men her er et par sandheder, som der ikke er nogen, der har fortalt dig: 

Ind og ud af møder, store planer om at ansætte flere medarbejder, masser af udsigt til ordre i ordrebogen. 

Det lyder godt, ik? Men her er et par sandheder, som der ikke er nogen, der har fortalt dig: 

  • At deltage i et kundemøde er langt fra det samme som at få ordren i hus. 
  • At have super travlt er ikke nødvendigvis det samme som at have masser af kunder i forretningen.
  • At ansætte nye medarbejder er ikke nødvendigvis det samme som at virksomheden boomer. 

  • At deltage i et kundemøde er langt fra det samme som at få ordren i hus. 
  • At have super travlt er ikke nødvendigvis det samme som at have masser af kunder i forretningen.
  • At ansætte nye medarbejder er ikke nødvendigvis det samme som at virksomheden boomer. 

Jeg ikke bare tror, jeg ved det forholder sig sådan. Der er stor forskel på at have gang i mange ting og så på at tjene mange penge.

Jeg ikke bare tror, jeg ved det forholder sig sådan. Der er stor forskel på at have gang i mange ting og så på at tjene mange penge.

Mere på bundlinjen? Så er DEN FEM STJERNEDE PROFITFORMEL svaret.

Mere på bundlinjen? Så er DEN FEM STJERNEDE PROFITFORMEL svaret.

Jeg viser jeg, hvordan du kickstarter dine marketing- og vækststrategier for varige og konstante forbedringer af din omsætning OG bundlinje.

Jeg viser jeg, hvordan du kickstarter dine marketing- og vækststrategier for varige og konstante forbedringer af din omsætning OG bundlinje.

PS. Hvis du tænker: "Jeg har slet ikke tiden til at udvikle min virksomhed yderligere lige nu" Så lad mig stille dig et enkelt spørgsmål:

Hvordan vil du skabe en virksomhed, du kan være væk fra sammen med familien, hvis ikke du har tid til at være væk fra din virksomhed for at skabe varige og konstante forbedringer af omsætning og bundlinje? Kan du se paradokset? 

PPS. Lige et spørgsmål til: "Skal du forresten kun lære af egne fejl og brølere. Eller kunne du også tænke dig at lære af mine fejl og forretningsbrølere gennem over 40 år som ejerleder?"

PS. Hvis du tænker: "Jeg har slet ikke tiden til at udvikle min virksomhed yderligere lige nu" Så lad mig stille dig et enkelt spørgsmål:

Hvordan vil du skabe en virksomhed, du kan være væk fra sammen med familien, hvis ikke du har tid til at være væk fra din virksomhed for at skabe varige og konstante forbedringer af omsætning og bundlinje? Kan du se paradokset? 

PPS. Lige et spørgsmål til: "Skal du forresten kun lære af egne fejl og brølere. Eller kunne du også tænke dig at lære af mine fejl og forretningsbrølere gennem over 40 år som ejerleder?"

Når du analyserer tallene nærmere vil du se, at ...

  • Du hæver antallet af kunder med 6 % hvert år
  • Du hæver den gennemsnitlige ordrestørrelse med 6 % hvert år
  • Du hæver den gennemsnitlige købsfrekvens med 6 % hvert år
  • Du hæver den gennemsnitlige "Profitgrad" med 6 % hvert år

Og resultater er, at du har fordoblet din omsætning på 4 år.

Samt en forøgelse af din bundlinje godt 2,5 gange.

Begrebet ”Profitgrad” finder du ikke i nogen ordbog med økonomiske nøgletal.

Det er et begreb, som jeg selv har opfundet og brugte for at synliggøre varig og konstant forbedring af bundlinjen også.

Kunne du have et ønske om DEN FEM STJERNEDE PROFITFORMEL for 2019, 2020, 2021 og 2022?

Hvordan skal tallene for din virksomhed udvikle sig?

Få forslag og inspiration til specifikke marketing- og vækststrategier, så du også kickstarter din omsætning og bundlinje.

Varigt og konstant.

Så klikker du bare her:

Når du analyserer tallene nærmere vil du se, at ...

  • Du hæver antallet af kunder med 6 % hvert år
  • Du hæver den gennemsnitlige ordrestørrelse med 6 % hvert år
  • Du hæver den gennemsnitlige købsfrekvens med 6 % hvert år
  • Du hæver den gennemsnitlige "Profitgrad" med 6 % hvert år

Og resultater er, at du har fordoblet din omsætning på 4 år.

Samt en forøgelse af din bundlinje godt 2,5 gange.

Begrebet ”Profitgrad” finder du ikke i nogen ordbog med økonomiske nøgletal.

Det er et begreb, som jeg selv har opfundet og brugte for at synliggøre varig og konstant forbedring af bundlinjen også.

Kunne du have et ønske om DEN FEM STJERNEDE PROFITFORMEL for 2019, 2020, 2021 og 2022?

Hvordan skal tallene for din virksomhed udvikle sig?

Få forslag og inspiration til specifikke marketing- og vækststrategier, så du også kickstarter din omsætning og bundlinje.

Varigt og konstant.

Så klikker du bare her:

© 2018 - All rights to content belongs to MOGENS BERTELSEN

© 2018 - All rights to content belongs to MOGENS BERTELSEN

Antal kunder x Gennemsnitlig ordrestørrelse x Gennemsnitlige købsfrekvens = omsætning /år

Antal kunder x Gennemsnitlig ordrestørrelse x Gennemsnitlige købsfrekvens = omsætning /år

Tro ikke på alt hvad du læser på Facebook ...

Tro ikke på alt hvad du læser på Facebook ...

Workshoppen "Kickstart"

Vi booster sammen dine marketing-  og vækststrategier 

for varige og konstante forbedringer af 

din omsætning og bundlinje - uden du knokler dig selv halvt ihjel.

Workshoppen "Kickstart"

Vi booster sammen dine marketing-  og vækststrategier 

for varige og konstante forbedringer af 

din omsætning og bundlinje - uden du knokler dig selv halvt ihjel.

mb@succesportalen.dk

mb@succesportalen.dk

+45 51979695

+45 51979695